News by Xiaomi Miui Hellas
Νέα

Αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Τρεις ισχυροί παίκτες διεκδικούν πλέον μερίδιο από την πίτα του μισού και πλέον δισ. ευρώ. «Φουλάρει» τις μηχανές ο εδώ και χρόνια στάσιμος κλάδος των ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών ειδών.


Νέες ισορροπίες στον κλάδο των ηλεκτρονικών κι ηλεκτρικών συσκευών δημιουργεί η επισημοποίηση της σχέσης του ομίλου Γερμανού με την Media Markt η οποία προλογίζεται εδώ και καιρό και οριστικοποιήθηκε μόλις το μεσημέρι της Τρίτης.

Μετά κι από αυτό το deal, ο εδώ και χρόνια στάσιμος κλάδος αποκτά τρεις ισχυρούς παίκτες, δεδομένης και της προ εβδομάδος ανακοινωθείσας εισόδου του Πλαισίου στα «λευκά», οι οποίοι θα διεκδικήσουν μερίδιο από την πίτα του μισού δισ.

H νέα μέρα των Media Markt – Public


Όπως ανακοινώθηκε, ο Όμιλος Olympia, μέτοχος της εταιρείας Public σε Ελλάδα και Κύπρο και η Media-Saturn-Holding GmbH (MSH), μέτοχος της εταιρείας Media Markt Ελλάδας, προχώρησαν στη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας με στόχο τη δημιουργία μιας νέας, δυναμικής εταιρείας λιανικής πώλησης. Στη νέα αυτή δυναμική εταιρεία που θα δημιουργηθεί ο Όμιλος Olympia (μέτοχος της εταιρίας Public) θα ελέγχει το 75%, ενώ ο Όμιλος MediaMarktSaturn θα ελέγχει το 25% ενώ επικεφαλής του όλου εγχειρήματος θα είναι ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public. Ωστόσο το κλείσιμο της συμφωνίας υπόκειται στην έγκριση των αρχών της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία εκτιμάται χρονικά στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Μια νέα πρόταση τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους προμηθευτές συνιστά η συμφωνία-ορόσημο του ομίλου Olympia με τα ελληνικά Media Markt, καθώς θα περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών σε αυτές τις κατηγορίες.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό των δύο εταιρειών θα διατηρηθούν τόσο τα δίκτυα καταστημάτων όσο και τα δύο brands, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά, με 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες απευθυνόμενα σε μια ενοποιημένη βάση πελατών που αριθμεί περί τους 100 εκατ. επισκέπτες.

Κατ’ επέκταση, το νέο δίκτυο που θα δημιουργηθεί θα περιλαμβάνει διαφορετικά formats καταστημάτων, η επιφάνεια των οποίων ποικίλει από 100τ.μ. έως και 4.000τ.μ., και θα δίνει έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο.

Η τοποθέτηση του Πλαισίου


Τον ανταγωνισμό φουντώνει κι ένας ακόμα παίκτης με ιστορία 50 χρόνων και δραστηριότητα μέχρι χθες αποκλειστικά στις ηλεκτρονικές συσκευές. Όπως ανακοινώθηκε λίγες ημέρες πριν την συμφωνία Olympia – Media Markt, το Πλαίσιο τοποθετείται στην αγορά των λευκών συσκευών με πέντε φυσικά καταστήματα και το online κανάλι αγορών του, σε μια επένδυση που ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ. Στόχος και αυτής της αλυσίδας είναι η προσφορά μιας ολοκληρωμένης γκάμας «πρoϊόντων τεχνολογίας» – μιας και οι λευκές συσκευές γίνονται όλο και πιο έξυπνες – στους πελάτες του.

Τα καταστήματα του Ρέντη, της Δάφνης, της Αγίας Παρασκευής, της Μεταμόρφωσης και της Καλαμαριάς είναι τα πρώτα της αλυσίδας στα οποία οι καταναλωτές θα βρίσκουν τα νέα προϊόντα, ωστόσο το δίκτυο αναμένεται να διευρυνθεί το επόμενο διάστημα, σε όσα τουλάχιστον καταστήματα το επιτρέπουν λόγω εμβαδού.

Η διοίκηση βέβαια ποντάρει και στις πωλήσεις των λευκών συσκευών μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, υπολογίζοντας πως αυτές θα ξεπεράσουν το 8%-9%, το σημερινό δηλαδή ποσοστό των Online πωλήσεων της.

Ειδοποιός διαφορά στην κίνηση του Πλαισίου εν συγκρίσει με τους λοιπούς παίκτες της αγοράς, αποτελούν τα προϊόντα αυτού του τύπου με δική του επωνυμία – Nuvelle αυτή τη φορά κι όχι Turbo X – αλλά και η καινοτόμα υπηρεσία smart home την οποία θα παρέχει στους πελάτες με την συνδρομή της Control 4 η οποία δίνει την δυνατότητα διασυνδεσιμότητας σε μια πλατφόρμα πολλών διαφορετικών brand έξυπνων συσκευών τα οποία ελέγχονται από μια ειδική εφαρμογή συμβατή και με την Alexa.

Αισιοδοξία από τον No 1 παίκτη της αγοράς


Τόσο η απόκτηση από τα Public του πλειοψηφικού πακέτου των Media Markt, του Νο2 «παίκτη» της αγοράς, όσο και η είσοδος του Πλαισίου στα «λευκά» αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα σε έναν κλάδο του οποίου τα σκήπτρα κρατά εδώ και χρόνια ο Κωτσόβολος. Αυτό βέβαια δεν φαίνεται να τρομάζει την γνωστή αλυσίδα αφού σύμφωνα με τα στελέχη της «η προσθήκη δομημένων παικτών αναμένεται να ωφελήσει το σύνολο του κλάδου, και ειδικά τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς, όπως η ίδια η Κωτσόβολος».

Ατενίζοντας το ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό μέλλον, η αλυσίδα προετοιμάζεται για την «επόμενη ημέρα» του κλάδου, στην οποία θα κυριαρχεί το ηλεκτρονικό εμπόριο και η offline εμπειρία θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Online. Για το λόγο αυτό μάλιστα, όπως ανακοίνωσε κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, το νέο έτος θα υλοποιήσει μια νέα γενιά επενδύσεων, ύψους 11 εκατ. η οποία θα έχει την τεχνολογία στο επίκεντρο. Πέρα από τον εμπλουτισμό του δικτύου φυσικών καταστημάτων της – μέσω της ανακαίνισης 7 υφιστάμενων δομών, την προσθήκη τριών ακόμα στο εκτενές δίκτυό της αλλά και την μετεγκατάσταση πέντε καταστημάτων της επαρχίας – η Κωτσόβολος θα επενδύσει σε ένα νέο CRM, σε ένα εκπαιδευτικό κέντρο το οποίο θα δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε μια νέα αποθήκη 17.000 τετραγωνικών μέτρων στον Ασπρόπυργο με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών στον καλύτερο δυνατό χρόνο, ακόμα και σε μέρες αιχμής όπως η Black Friday.

Να υπενθυμίσουμε άλλωστε ότι το 2018-2019 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για την Κωτσόβολος, η οποία πέτυχε τον υψηλότερο κύκλο εργασιών στην ιστορία της σημειώνοντας αύξηση και σε πολλές επιμέρους κατηγορίες.  Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε προ εβδομάδος, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος έκλεισε στα €520 εκ., σημειώνοντας αύξηση κατά 12.5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος 2017-2018, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα €25.2 εκ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 25.1%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα €20.1 εκ., αυξημένα κατά 17.5% σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα άγγιξαν τα €95.4 εκ., μετά κι από τις επενδύσεις που ανήλθαν για την χρονιά που μας πέρασε στα €10.7 εκ.

Αγορά με ικανοποιητικές προοπτικές


Θετικό δείγμα για το μέλλον νέων και καταξιωμένων παικτών αποτελεί το γεγονός πως οι παρακάτω ανακατατάξεις γίνονται την ώρα που η αγορά έχει αλλάξει πρόσημο, παρά την μικρή άνοδο ή και στασιμότητα που παρατηρήθηκε τους πρώτους μήνες της τρέχουσας χρονιάς.

Σύμφωνα μάλιστα με παράγοντες της αγοράς, το θετικό Momentum αναμένεται να συνεχιστεί, με ήπια ανάπτυξη της τάξης του 1,5%-2%, και τα επόμενα χρόνια, με την μερίδα του λέοντος να παίρνουν οι λευκές συσκευές(κουζίνες, ψυγεία, πλυντήρια κ.λπ.) ενώ πολύ καλά να κινούνται και οι μαύρες συσκευές ήχου και εικόνας. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Στοχασις, μέχρι και το 2021 η αγορά θα κινηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής (ΜΕΡΜ) 4% σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων (τεμάχια).

Να υπενθυμίσουμε ότι κατά την περίοδο 2009-2017 η αγορά σημαδεύτηκε από σημαντική υποχώρηση της τάξης του -6,5% – με την κάμψη να είναι εντονότερη τα πρώτα χρόνια της κρίσης (2009-2013) και να μετριάζεται την τελευταία πενταετία (2013-2017). Κι αν το 2017 φάνηκαν τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, την επόμενη χρονιά οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών παρουσίασαν σημαντική αύξηση, της τάξης του 7,3%, φτάνοντας τα 497 εκατ. ευρώ έναντι 460 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την Gfk ενώ την επόμενη χρονιά οι πωλήσεις ξεπέρασαν το μισό δισ.

Πηγή

Μην ξεχνάτε την συμμετοχή σας (εγγραφή) στο φόρουμ μας, η οποία και μπορεί να γίνει πολύ εύκολα από το παρακάτω πλήκτρο…

(Αν έχετε ήδη λογαριασμό στο φόρουμ μας δεν χρειάζεται να ακολουθήσετε τον σύνδεσμο εγγραφής)

Εγγραφή στην κοινότητά μας

Ακολουθήστε μας και στο Telegram !

Διαβάστε επίσης

Αφήστε ένα σχόλιο

* Κάνοντας χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε για την αποθήκευση και διανομή των μηνυμάτων σας στην σελίδα μας.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αφήστε ένα Review

Διαβάστε επίσης
Την JBL σίγουρα την έχετε ακούσει, και γνωρίζετε πως έχει πάρα πολύ ποιοτικά…
Υπάρχουν ασάφειες στη δήλωση του Trump και ουσιαστικά η Huawei περιμένει το οριστικό…
Translate »