News by Xiaomi Miui Hellas
Αρχική Σελίδα » Όλα τα νέα » Smartphones » Xiaomi » 11 χρόνια με την Xiaomi : Είναι ότι καλύτερο ή ότι χειρότερο έχει συμβεί στον χώρο του Android;
Xiaomi

11 χρόνια με την Xiaomi : Είναι ότι καλύτερο ή ότι χειρότερο έχει συμβεί στον χώρο του Android;

xiaomi-logo

H Xiaomi είναι ο βασιλιάς της καινοτομίας και των Value For Money συσκευών, ενώ ταυτόχρονα διαμόρφωσε μερικές από τις πιο σημαντικές αλλαγές που είδαμε στον χώρο του Android


Πίσω στο 2011, το τοπίο με τα Android Smartphone απείχε πολύ από το να είναι ιδανικό για όσους αναζητούσαν μια οικονομική συσκευή. Μερικά από τα πιο δημοφιλή τηλέφωνα που κυκλοφορούσαν εκείνη την περίοδο, περιλαμβάνουν το HTC Wildfire, το Samsung Galaxy Mini και το ZTE Blade.

Το άπιαστο όνειρο για όλους μας εκείνη την εποχή ήταν να βρουν κάποια συσκευή που να έχει εξαιρετικές προδιαγραφές σε προσιτή τιμή, και χρειάστηκε η έλευση της Xiaomi για να αναβαθμίσει την αξία των smartphone όπως τα ξέραμε εκείνη την μακρινή εποχή.

Τώρα, 11 χρόνια αργότερα, ο αντίκτυπος που έφερε η φιλοσοφία της Xiaomi σε όλη την βιομηχανία των smartphone, είναι πλέον αναγνωρίσιμη και αδιαμφισβήτητη από όλους.

Η κατανόηση του εύρους της συμβολής της Xiaomi στον χώρο των smartphone απαιτεί ένα να κάνουμε μία μικρή ιστορική αναδρομή, για να καταλάβουμε πόσο μεγάλη είναι η συμβολή αυτής της εταιρείας σε όλη την βιομηχανία των Smartphone.

Ήταν το 2011 όταν η Xiaomi παρουσίασε το πρώτο της τηλέφωνο – το θρυλικό Xiaomi Mi 1. Εκείνη την εποχή στον χώρο των Smartphone η Nokia ήταν ακόμα ο κυρίαρχος παίκτης με το Symbian ως το λειτουργικό της σύστημα της επιλογής της. Η Samsung είχε ήδη γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής Android Smartphone με την θρυλική HTC να ξεκινάει τα πρώτα της βήματα. Όμως καμιά αυτές τις εταιρείες δεν προσέφερε πραγματικά συναρπαστικά και οικονομικά smartphone.

Ο εκσυγχρονισμός του υλικού (Hardware)

Η βιομηχανία των smartphone σήμερα, σε γενικές γραμμές, περιστρέφεται γύρω από την έννοια της αξίας. Σίγουρα υπάρχουν ακραίες τιμές σε μερικές συσκευές, όπως τα πιο πρόσφατα πτυσσόμενα που κρίνονται κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, ως προς την εφευρετικότητα και την καινοτομία που προσφέρουν, αλλά η τιμή που έχουν, είναι εντελώς απαγορευτική για πολλούς από εμάς ώστε να τα αποκτήσουμε.

Xiaomi Mi 1 – Το πρώτο Smartphone της εταιρείας

Όλα ξεκίνησαν λοιπόν με το Xiaomi Mi 1, το οποίο κυκλοφόρησε με το ισχυρό chipset Snapdragon S3, 1 GB RAM και οθόνη υψηλής ανάλυσης. Ενώ ο κύριος ανταγωνιστής του εκείνη την εποχή ήταν η  ναυαρχίδα της Samsung – το Galaxy S2, που κυκλοφόρησε με παρόμοιες προδιαγραφές, αλλά το Mi 1 ήταν εκατοντάδες δολάρια φθηνότερο.

Η Xiaomi πρωτοστάτησε στην ιδέα του κορυφαίου υλικού σε χαμηλές τιμές.

Μέχρι το 2014, η Xiaomi ήταν έτοιμη να μπει επιτέλους και στις διεθνείς αγορές. Με το λανσάρισμα του θρυλικού Mi 3, η Xiaomi είχε τελειοποιήσει το μοντέλο της πώλησης των τηλεφώνων της με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, και οι flash πωλήσεις μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων έγιναν ο κανόνας για την Xiaomi.

Xiaomi Mi 3

Αυτές οι δύο στρατηγικές που ακολούθησε η Xiaomi, συνέβαλαν στη μείωση των περιθωρίων κέρδους των αντιπροσώπων και του κόστους διατήρησης μεγάλων αποθεμάτων, με αποτέλεσμα η εταιρεία να καταφέρει να πωλήσει 18,7 εκατομμύρια μονάδες του Mi 3 εντός του έτους, με τα αποθέματα τις συσκευής που κυκλοφόρησαν παγκοσμίως να εξαντλούνται μέσα σε λίγα λεπτά.

Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να εισχωρήσει η Xiaomi και στην Ινδία, και μέχρι το 2017, η Xiaomi κατάφερε για πρώτη φορά να ξεπεράσει σε πωλήσεις την Samsung, παίρνοντας από από αυτήν το στέμμα ως η πιο δημοφιλής μάρκα στην Ινδία. Σήμερα, η Xiaomi κατέχει το 21% της αγοράς smartphone στην Ινδία, διατηρώντας την πρώτη θέση, ενώ στην παγκόσμια αγορά η Xiaomi κατέχει την τρίτη θέση άνετα, ακολουθώντας μόνο την Samsung και την Apple.

Η δημιουργία από την Xiaomi των νέων εμπορικών σημάτων της Redmi και Poco που απευθύνονται κυρίως στους λάτρεις των συσκευών που έχουν καλές επιδόσεις με όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή, βοήθησε περαιτέρω την ανάπτυξη της εταιρείας στις διεθνείς αγορές.

Έκτοτε, η Xiaomi έχει αλλάξει σημαντικά το μοντέλο της και άρχισε να εστιάζει η ίδια σε συσκευές με premium χαρακτήρα και προδιαγραφές, και μέσω των θυγατρικών της όπως η RedMi και η POCO, κατάφερε να ισοπεδώσει όλες τις αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο, με πλήθος από συσκευές που ανήκουν κυρίως στην μεσαία κατηγορία τιμής, αλλά με προδιαγραφές που θα ζήλευαν πολλές από τις ναυαρχίδες άλλων κατασκευαστών.

Περιορίζοντας τα περιθώρια κέρδους της σε μόλις 5% μετά από φόρους από το 2018, η Xiaomi εξασφάλισε περαιτέρω τη διαρκή ανταγωνιστικότητά της, και ενώ ο δρόμος προς την κερδοφορία ήταν στρωμένος με περισσότερα smartphone, η Xiaomi είχε έναν επιπλέον άσσο στο μανίκι της.

Η στρατηγική του οικοσυστήματος

Η Xiaomi κατάφερε να μπει δυναμικά στον χώρο του οικοσυστήματος, ο οποίος σήμερα αποτελείται από εκατοντάδες συνεργαζόμενες εταιρείες και πουλάει τα πάντα, από έξυπνους λαμπτήρες και σκούπες ρομπότ μέχρι οδοντόβουρτσες, τηλεοράσεις, ακόμη και παπούτσια. Αλλά η ώθηση του οικοσυστήματος προωθήθηκε τέλεια, μέσα από ένα μεγάλο όπλο που είχε στην διάθεσή της στον χώρο λειτουργικού συστήματος του Android – το πασίγνωστο σε όλους μας MIUI.

Βλέπετε, η Xiaomi ήταν από πολύ νωρίς γνωστή για το MIUI Skin που είχε δημιουργήσει, πολύ πριν ακόμη κατασκευάσει το πρώτο της Smartphone. Η Xiaomi δεν ξεκίνησε την σταδιοδρομία της ως κατασκευαστής υλικού, αλλά είχε εστιάσει στο λογισμικό (MIUI). Έδωσε για πρώτη φορά την δυνατότητα σε όλα τα Smartphone που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή (2011) από άλλες εταιρείες, να εγκαταστήσει όποιος ήθελε το δικό της MIUI Skin, που προσέφερε σε όσους ήθελαν πλήθος από παραμετροποιήσεις με θέματα, ταπετσαρίες, ήχους κλήσης, ροή μουσικής και πολλά άλλα, και το MIUI ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί ίσως ο σημαντικότερος  παράγοντας εσόδων για την Xiaomi. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία αυτοαποκαλείται εταιρεία Διαδικτύου και όχι εταιρεία υλικού.

Ήταν τέτοια η διορατικότητα της Xiaomi σε αυτό τον τομέα, που χρειάστηκαν να περάσουν αρκετά χρόνια για να μπει και η Apple στον ίδιο χώρο του οικοσυστήματος που δημιούργησε η Xiaomi, μέσω υπηρεσιών όπως η Apple TV και η Apple Music. Σήμερα, οι διάφορες υπηρεσίες λογισμικού και οι συνδρομητικές υπηρεσίες αποτελούν ένα υγιές κομμάτι των εσόδων της Apple, αλλά το 2013, η Apple ήταν βασικά μια εταιρεία κατασκευής υλικού και όχι υπηρεσιών.

Αργότερα και άλλες εταιρείες ακολούθησαν το ίδιο πλαίσιο του οικοσυστήματος λογισμικού, αλλά λίγες από αυτές κατάφεραν να αντιγράψουν την επιτυχία που έχει η Xiaomi σε αυτό τον τομέα.

Όταν η Xiaomi εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2018, μόλις οκτώ χρόνια μετά τη σύσταση της εταιρείας, η αξία της Xiaomi ήταν περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την τον τρίτο πολυτιμότερο κατασκευαστή smartphone στον κόσμο. Το παιχνίδι της Xiaomi στην οικοδόμηση ενός οικοσυστήματος λογισμικού πάνω από το Hardware, έδωσε πολλά μερίσματα στην εταιρεία, και έγινε πασίγνωστη παγκοσμίως για όσα προσφέρει το οικοσύστημα που δημιούργησε μόνη της από το μηδέν μέσα σε λίγα χρόνια.

Η αχαλίνωτη ανάπτυξη της Xiaomi μέσω του λογισμικού της (MIUI) ήρθε δυστυχώς με μια σκοτεινή πλευρά. Στα πρώτα χρόνια ανάπτυξής της, η μάρκα έγινε διαβόητη για την προώθηση των διαφημίσεων σε όλο το λογισμικό της.

Από τις εφαρμογές συστήματος έως την οθόνη κλειδώματος, η επιτυχία της Xiaomi στην πώληση συσκευών που ήταν γεμάτες με διαφημίσεις στο λογισμικό τους, άνοιξε τις πύλες και σε άλλες εταιρείες  λογισμικού που ήταν διαθέσιμες να αναπαράγουν το μοντέλο που ακολούθησε η Xiaomi. Σήμερα, ακόμη και οι συσκευές της Samsung δεν είναι απαλλαγμένες εντελώς από τις διαφημίσεις.

Η Xiaomi μπορεί πλέον να έχει ελαχιστοποιήσει τις διαφημίσεις στις συσκευές της, αλλά δυστυχώς έκανε μόνιμη ζημιά στην αντίληψη του Android ως ασφαλούς λειτουργικού συστήματος.

Σήμερα, η Xiaomi έχει αποσυρθεί από την ενσωμάτωση των διαφημίσεων στα τηλέφωνα που πουλάει στην παγκόσμια αγορά, ωστόσο, το στίγμα του λογισμικού που είναι γεμάτο με διαφημίσεις έχει κολλήσει στην αντίληψη πολλών όταν αναφέρονται στο όνομά της. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε επίσης να ειπωθεί ότι τρόπος που διαχειρίστηκε η Xiaomi τις διαφημίσεις στο δικό της MIUI Skin, έκανε μόνιμη ζημιά στην αντίληψη που έχουν πολλοί για το Android γενικά. Ακόμη και σήμερα, πολλά από τα φθηνά Android Smartphone που κυκλοφορούν από διάφορους κατασκευαστές, επικρίνονται για την αυτή την πρακτική των διαφημίσεων, παρόλο που δεν είναι τόσο έντονη όσο παλιά.

Η Xiaomi του 2022 είναι αισθητά διαφορετική από την εταιρεία που ίδρυσε ο Lei Jun το 2010, αλλά δεν έχει απομακρυνθεί πολύ από την βασική της φιλοσοφία. Το MIUI εξακολουθεί να αποτελεί και σήμερα να αποτελεί την βάση του κάθε τηλεφώνου που κυκλοφορεί η Xiaomi, και οι φιλοδοξίες της εταιρείας να δημιουργήσει ένα ενιαίο οικοσύστημα δεν ποτέ πιο επιτυχημένες. Σίγουρα, ο τεράστιος όγκος του ανταγωνισμού που δέχεται η Xiaomi από άλλες εταιρείες, όπως η Realme και ολόκληρη η οικογένεια της BBK, σημαίνει ότι το η φιλοσοφία που ακολούθησε όλα αυτά τα χρόνια έχει αντιγραφεί από πολλούς άλλους κατασκευαστές και εταιρείες, και είναι αδύνατον να αρνηθούμε την κληρονομιά που άφησε η εταιρεία ως ο βασιλιάς της απόδοσης σε σχέση με την τιμή που έχουν όλες οι συσκευές της .

Είτε συμφωνείτε με όλα όσα έχει κάνει η Xiaomi όλα αυτά τα χρόνια είτε όχι, είναι αδύνατο να αρνηθούμε ότι η εταιρεία είναι ακόμη και σήμερα ο βασιλιάς των Value For Money συσκευών, και η Xiaomi είναι αυτή που έθεσε πολλά από τα καλύτερα πρότυπα αξίας στον χώρο του Android μέχρι σήμερα, ακόμα κι αν εισήγαγε επίσης ορισμένες αμφισβητούμενες πρακτικές στην αξιοθαύμαστη πορεία που έκανε όλα αυτά τα χρόνια.


Mi TeamΜην ξεχάσετε να ακολουθήσετε το Xiaomi-miui.gr στο Google News για να ενημερώνεστε αμέσως για όλα τα νέα άρθρα μας ! Μπορείτε επίσης αν χρησιμοποιείτε RSS reader, να προσθέσετε την σελίδα μας στη λίστα σας, ακολουθώντας απλά αυτό τον σύνδεσμο >> https://news.xiaomi-miui.gr/feed/gn

 

Ακολουθήστε μας και στο Telegram ώστε να μαθαίνετε από τους πρώτους την κάθε μας είδηση!

 

Follow us on Telegram (English Language) Telegram to be the first learning our news!

Διαβάστε επίσης

Αφήστε ένα σχόλιο

* Κάνοντας χρήση αυτής της φόρμας συμφωνείτε για την αποθήκευση και διανομή των μηνυμάτων σας στην σελίδα μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αφήστε ένα Review

Xiaomi Miui Hellas
Η επίσημη κοινότητα της Xiaomi και της MIUI στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης
Η Xiaomi ξεκίνησε τώρα να κυκλοφορεί την Ευρωπαϊκή έκδοση (EEA/EU ROM) στο MIUI 13…